Nej till GMO

Dagens tips!

Publicerad 2014-04-25 14:50:00 i Allmänt, Dagens tips,

Jag råder er alla att titta på dokumentären "Food INC", vilken synliggör USA's matindustri- som helt kontrolleras av ett fåtal stora företag. Den är regisserad av Robert Kenner, utgiven år 2008 och är 94 minuter lång. 94 minuter som ni inte kommer att ångra att ni spenderade. 
 
Efter jag såg denna film bestämde jag mig på riktigt för att bli medveten om det jag äter. Det är en skrämmande insyn i en mardrömsindustri vars produkter hamnar på... våra tallrikar. Skräckexempel på skräckexempel om hur kycklingar föds upp i källarlika inhägnade utan att någonsin se solljuset, och hur kor genmanipuleras till de inte längre kan gå.
 Jag ger filmen betyget 4 stjärnor av 5, då den är en riktig ögonöppnare, med ett fantastiskt budskap- men något dålig kvalité. 
 
Du kan se filmen här: http://www.swefilmer.com/food-inc-2008/food-inc-2008-video_df6fcbc8a.html
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ida & Minja

Vi är två ungdomar, som studerar på Värmdö Gymnasium och som aktivt tar ställning emot GMO:er. Vi anser att det inte finns nog med kunskap om det, och att världens befolkning har rätt att veta vad vi äter.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela